VENE 18 BÅT MESSUJEN MOOTTORIVENEET OVAT ANYTEC, STING JA GALEON

Vene 18 Båt -messuilla valittiin nyt jo 20. kertaa Messujen veneet esillä olevista uutuuksista. Voittajat olivat Messujen avomoottorivene Anytec A27, Messujen retki- ja yhteysmoottorivene Sting 630 Fast Track ja Messujen matkamoottorivene Galeon 470 Skydeck.

Valinnassa kiinnitettiin huomiota erityisesti uutuusarvoon. Lisäksi otettiin huomioon design, rakenne- ja tilankäyttöideat, tilojen toimivuus ja ergonomia, hinta-laatuvaikutelma sekä käyttötarkoitukseen sopivuus. Messujen vene -tunnustukset antavat tunnustusta onnistuneesta tuotekehityksestä.  Raati luonnehti voittajaveneitä seuraavasti:

Messujen avomoottorivene Anytec A27 on hyvä ja kestävä avovene, joka sopii koviinkin olosuhteisiin. Se on erittäin nopea yhteysvene ja se edustaa aivan uutta ja designiltaan selvästi aiemmasta poikkeavaa Anytec-sukupolvea. Huomionarvoista on tilojen muunneltavuus. Ruotsalaisen Anytecin veneet ovat tunnettuja ronskeista ja vauhdikkaista täysalumiiniveneistä.

Messujen retki- ja yhteysmoottorivene Sting 630 Fast Track on erittäin monikäyttöinen ja sen voi varustaa helposti kalastus-, retki- tai yhteysveneeksi. Käytännöllisen veneen tilankäyttö on tehokasta, tilaratkaisut tuoreita ja lisävarustelumahdollisuudet monipuoliset. Norjalainen Sting on uusi tulokas Suomen venemarkkinoilla.

Messujen matkamoottorivene Galeon 470 Skydeck on innovatiivinen, laadukas ja jämäkkä. Se on täynnä toimivia yksityiskohtia. Merkittävimmät ominaisuudet ovat sähköisesti napin painalluksella avautuva ja sulkeutuva yläohjaamon peite sekä terasseiksi avautuvat laidat. Vene tarjoaa paljon uusia ratkaisuja. Puolalainen Galeon tuo jatkuvasti uusia innovaatioita veneisiinsä.  

Vene 18 Båt -messuilla esiteltiin 540 venettä, joista venelehtien toimittajista koostuva esiraati valitsi finalistit Messujen veneisiin. Valinnan voittajista teki raati, johon kuuluivat Max Johansson VTT:ltä, Juhani Pappila Trafista, Venemestari-lehden päätoimittaja Jan Sjölund, Vene-lehden toimittaja Tomi Peurakoski ja Kippari-lehden toimittajaKarel Kakko.