Lehdistötiedote | Itämeren ensimmäisen venehotelli nousi harjaan

31.05.2010

Itämeren ensimmäisen venehotelli nousi harjaan

Veneitä sisätiloissa säilyttävä ja huoltava Inkoon venehotelli valmistuu aikataulussa tänä kesänä. Tämä Itämeren ensimmäinen ammattimaiseen moottoriveneiden täyshuoltoon keskittynyt laitos on noussut harjakorkeuteen. Jo ensi talveksi se tarjoaa paikan 208 veneelle; kerrossäilytykseen sopivat parhaiten 5 - 10,5 metrin pituiset moottoriveneet.
Rakennuksen on suunnitellut arkkitehti Kari Ristola. Se on maastoon sopiva ja tarkoituksenmukainen; rakennuksen pituus on 67,5 metriä, leveys 37 m ja harjakorkeus 15 metriä. Ympäristöystävällisyyteen kiinnitetään erityistä huomiota rakennusvaiheen lisäksi myös huoltotoiminnassa.

Venehotelli sijaitsee hyvin liikenneyhteyksien päässä Inkoon vanhassa kalasatamassa Jöddbölessä, josta veneellä pääsee heti vene reitille. Kalasatamassa on autoille runsaasti paikoitustilaa.

”Olemme huomanneet, että ammattimaisella ja ympäristöystävällisellä veneiden täyshuollolla on suurta kysyntää myös Suomessa”, Venehotelli Inkoon toimitusjohtaja Joel Nemes sanoo. "Veneilyltä vaaditaan nykyisin mukavuutta ja huolettomuutta."

Venehotelli tarjoaa talvivarastoinnin ohella huoltoa ja säilytystä ympäri vuoden, eikä veneen omistaja tarvitse välttämättä mitään muuta laituripaikkaa. Vene siirretään sisähallin hyllystä veteen alle viidessä minuutissa Yhdysvalloissa kehitellyillä nostureilla.
Osa tämän ensimmäisen venehotellin asiakaspaikoista on jo varattu ja toinen vastaava venehotelli on tarkoitus rakentaa Helsingin Jätkäsaareen vuonna 2013. "Me hoidamme kaikki veneen huollot ja omistaja voi keskittyä veneilyn nautintoon", sanoo Nemes

”Toimintamme painopiste on aluksi perinteisessä talvisäilytyksessä. Kesäkauden hotellipalvelu tulee yleistymään sitä mukaa, kun veneilijät huomaavat palvelun edut. Hotellimme asiakas ei tarvitse laituripaikkaa eikä venekerhon jäsenyyttä. Kesäasiakkaan veneen pohjaa ei myöskään tarvitse maalata myrkkymaalilla. Harmia eivät aiheuta myöskään ilkivalta ja säävauriot. Huoleton säilytysratkaisu säästää monin tavoin aikaa, rahaa ja hermoja. USA:sta oppimamme tehokkaan menetelmän ansiosta voimme siirtää veteen kymmenen venettä tunnissa”, Nemes kertoo.
Venehotelli on lämmin säilytystila, jossa veneet varastoidaan kätevästi kerroshyllyihin. Konsepti on tuotu Suomeen Yhdysvalloista, jossa veneiden kerrossäilytys on yleistä erityisesti rannikolla ja suurilla järvialueilla.

Venehotellin palvelut sisältävät säilytyksen ja vesillelaskun ohella veneiden pesun ja kiillotuksen, moottoreiden talvihuollot, veneiden katsastukset sekä sammuttimien ja pelastusliivien tarkastukset.

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Joel Nemes
puh. 040-3007 210
joel.nemes@venehotelli.fi
www.venehotelli.fi

PS. Löydät Venehotellin myös Facebookista.